Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes, lai jums nodrošinātu patīkamu tīmekļa vietnes apmeklējuma pieredzi. Šeit varat izvēlēties, kuras sīkdatnes ļaujat izmantot. Savu izvēli varat mainīt jebkurā laikā. Par šajā vietnē izmantotajām sīkdatnēm vairāk varat uzzināt, lasot mūsu sīkdatņu politiku.
Lasīt vairāk2025. gada 13. martā, apstiprināts iedzīvotāju padomju nolikums, kas paredz iespēju iedzīvotājiem aktīvāk iesaistīties pašvaldības darbā un lēmumu pieņemšanā. Turpmāk iedzīvotājiem tiek piedāvāta iespēja organizēt pagasta padomi un pārstāvēt savas intereses, veicinot teritorijas attīstību un sadarbību ar pašvaldību.
KAS IR IEDZĪVOTĀJU PADOME?
Iedzīvotāju padome ir konsultatīva institūcija, kas pārstāv vietējās kopienas intereses un sadarbojas ar pašvaldību, lai veicinātu teritorijas attīstību. Tā piedalās jautājumos par teritorijas labiekārtošanu, kultūras dzīvi un iedzīvotāju iesaisti.
Iedzīvotāju padome rūpējas par vietējās kopienas attīstību un iedzīvotāju interešu aizstāvību. Tā veicina teritorijas labiekārtošanu un uzturēšanu, pārstāv iedzīvotāju intereses pašvaldībā, iniciē un sniedz priekšlikumus par attīstības projektiem, veido vietējo kultūras un sabiedrisko dzīvi, kā arī rīko sapulces un informē iedzīvotājus par aktuālajiem jautājumiem.
KAS VAR PEIDALĪTIES?
Padomes locekļiem jābūt:
! Domes deputāti un pašvaldības vadība padomē nedrīkst piedalīties.
KĀ IZVEIDOT IEDZĪVOTĀJU PADOMI?
1. Iniciatīva un ierosinājums
Lai izveidotu padomi, jāsavāc un pašvaldībā jāiesniedz ierosinājums:
Padomi iespējams izveidot katrā Cēsu novada pagastā, ja tiek savākts nepieciešamais iedzīvotāju atbalsts un iesniegts ierosinājums pašvaldībā.
2. Kandidātu izvirzīšana
Kad pašvaldība apstiprina padomes izveidi, tā izsludina pieteikšanos locekļu amatam (vismaz 21 diena).
Pieteikšanās kārtība:
3. Vēlēšanas
Pašvaldība organizē vēlēšanas, kas ilgst vismaz 2 nedēļas. Vēlēšanās var piedalīties ikviens attiecīgajā administratīvajā teritorijā deklarēts iedzīvotājs, kurš sasniedzis 16 gadu vecumu un ir Latvijas vai Eiropas Savienības pilsonis, kā arī persona, kurai pieder īpašums vai kura ir nodarbināta šajā teritorijā.
4. Balsošana
Balsošana notiek klātienē klientu apkalpošanas centros vai citā pašvaldības norādītā norises vietā. Padomes locekļi tiek ievēlēti pēc visvairāk saņemto balsu principa.
5. Cik ilgi darbojas padome?
Padomes pilnvaru termiņš – 3 gadi.
Ja vēlies aktīvi iesaistīties sava pagasta vai pilsētas attīstībā, apvienojies ar kaimiņiem un iesniedz ierosinājumu pašvaldībā!
Cēsu novada pašvaldība
Reģ. nr. 90000031048
Raunas iela 4, Cēsis, LV-4101
dome@cesunovads.lv
64161800
65825598
E-adrese
Pirmdien 8.00-18.00
Otrdien 8.00-17.00
Trešdien 8.00-17.00
Ceturtdien 8.00-17.00
Piektdien 8.00-16.00
Ja esat saskārušies ar pašvaldības darbinieku koruptīvām darbībām,
celiet trauksmi vai ziņojiet KNAB pa informatīvo tālruni 80002070
Ja pamani kļūdu
un/vai neprecizitāti mājas lapā, lūdzu, informē mūs par to uz e-pastu vestule@cesunovads.lv