2013.gada 8.februārī izstādē „Balttour” tika prezentēts Gaujas nacionālā parka (Gaujas NP) jaunais tūrisma zīmols „Enter Gauja”.
Gaujas NP tūrisma zīmols tapis sadarbojoties tūrisma uzņēmējiem, 9 pašvaldībām, Dabas aizsardzības pārvaldei un Vidzemes augstskolai, lai paaugstinātu konkurētspēju starptautiskā tirgū, palielinātu apmeklētāju uzturēšanās laiku, kā arī nodrošinātu ilgtspējīgu reģiona attīstību vienotā tūrisma galamērķī. Zīmola izstrādātāji ir aģentūra SIA McCann Rīga.
Jau iepriekš ziņots, ka šogad uzsākta vērienīga kampaņa Gaujas NP tūrisma piedāvājuma popularizēšanai, šim mērķim vienojot deviņas parka teritorijā esošās pašvaldības: Siguldas, Cēsu, Valmieras, Līgatnes, Amatas, Pārgaujas, Krimuldas, Kocēnu un Priekuļu.
Gaujas NP vēsturiski ir viens no Latvijas atpazīstamākajiem un piedāvājuma ziņā bagātākajiem galamērķiem, tomēr, lai piesaistītu lielāku ārzemju tūristu īpatsvaru visa gada garumā un īpaši Gaujas NP 40.jubilejas gadā, pašvaldības kopā ar tūrisma uzņēmējiem vienojušās par kopīgu stratēģiju konkurētspējas un eksporta palielināšanai. No Cēsu novada un tuvējās apkārtnes tūrisma klasterī darbojas p/a „Cēsu Kultūras un Tūrisma centnts”, „Z(in)oo”, a/s „CATA”, aktīvās atpūtas centri „Žagarkalns” un „Ozolkalns”, viesnīca „Kārļamuiža”, viesu nams „Melturi”, Āraišu arheoloģiskais muzejparks un Ungurmuiža.
2012. gadā apstiprinātajā „Gaujas NP tūrisma klastera attīstības stratēģijā” plānots panākt, ka Gaujas NP ir konkurētspējīgākais tūrisma galamērķis Latvijā ārpus galvaspilsētas ar kvalitatīvu un specializētu tūrisma piedāvājumu visa gada garumā, kā ārvalstu, tā arī vietējā tirgū.
Informāciju sagatavoja:
Cēsu Tūrisma attīstības un informācijas centra vadītāja
Andra Magone
