Tulkot

Izmantojiet Google, lai tulkotu vietni. Mēs neuzņemamies atbildību par tulkojuma precizitāti.

Vai esam kļuvuši uzņēmīgāki?

Vai esam kļuvuši uzņēmīgāki?
Tā sev jautājam pēc 4.decembrī RSU Medicīnas izglītības tehnoloģiju centrā notikušā projekta „Pedagogu profesionālo kompetenču pilnveide darbam starpdisciplinārā mācību vidē, lai tuvinātu mācības reālajai dzīvei un paaugstinātu skolēnu uzņēmību" noslēguma pasākuma. Projekts notika Eiropas Sociālā fonda projekta „Atbalsts izglītības pētījumiem” un Āzijas-Eiropas sadarbības Mūžizglītības foruma - ASEM LLL HUB ietvaros. Projekta vadītāja ir Latvijas Universitātes profesore Tatjana Koķe un vadošā pētniece – LU pedagoģijas zinātņu doktore Karine Oganisjana.
Tā sev jautājam pēc 4.decembrī RSU Medicīnas izglītības tehnoloģiju centrā notikušā projekta „Pedagogu profesionālo kompetenču pilnveide darbam starpdisciplinārā mācību vidē, lai tuvinātu mācības reālajai dzīvei un paaugstinātu skolēnu uzņēmību" noslēguma pasākuma. Projekts notika Eiropas Sociālā fonda projekta „Atbalsts izglītības pētījumiem” un Āzijas-Eiropas sadarbības Mūžizglītības foruma - ASEM LLL HUB ietvaros. Projekta vadītāja ir Latvijas Universitātes profesore Tatjana Koķe un vadošā pētniece – LU pedagoģijas zinātņu doktore Karine Oganisjana.

Projektā piedalījās piecas Latvijas skolas. 2011./2012.m.g. 20 Cēsu 2 vidusskolas skolotāji un 10.a un 10.b klašu skolēni uzsāka darbu. Projekta pirmajā posmā grāmatas „Uzņēmējspēja un uzņēmība” autore Dr. paed. K. Oganisjana strādāja tikai ar skolotājiem. Sākumā skolotāji tika dalīti jauktās priekšmetu grupās. Tas izraisīja zināmu šoku, jo parasti skolotāji strādā priekšmetu metodiskajās apvienībās, bet dzīve ir holistiska un humanitāra, priekšmeti savā starpā arī ir saistīti. Skolotāji apguva prasmi veidot starpdisciplināru nodarbību un to novadīja desmito klašu skolēniem. Projekta otrajā posmā, 2012./2013.m.g. skolotāji strādāja kopā ar skolēniem un uzņēmējiem, mācījās saskatīt problēmas un atrisināt tās komandās. Mūsu skola, kopā ar SIA „Vinnis” valdes locekli Aigaru Rezgali, risināja problēmu par jaunu medus produktu izveidi. Paralēli notika darbs arī pie citām problēmām, un 2013. gada rudenī Cēsu 2. vidusskolā tika izveidoti septiņi sabiedrībai nepieciešami produkti, jeb komercializējamas vērtības. Rīgā katru skolu pārstāvēja divas komandas. Veikumu vērtēja noslēguma konferences žūrija, kurā bija Hipotekas bankas Rīgas filiāles vadītāja Agrita Vagoliņa, Zīmolu un dizaina aģentūras „Brand Eleven” radošā direktore Guna Akona, LIAA Investīciju projektu departamenta projektu attīstības nodaļas projektu vadītāja Ilze Vanaga, a/s „Rafavia” valdes loceklis Anatolijs Jerumanis, SIA „Annahouse” valdes priekšsēdētāja Agnese Irbe un „Junior Achievement - Young Enterprise Latvia” projektu koordinatore Anna Gruzinska. Konferencē piedalījās Bebrenes vidusskolas, Rīgas Juglas vidusskolas, Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas, V. Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzijas un Cēsu 2. vidusskolas komandas, kuras prezentēja 10 komercializējamus produktus.

Bebrenes vidusskolas komandas piedāvāja brokoļu mērci „Broccoli – Green Paradise” un „A Piece of Happiness” jeb daudzfunkcionālu atpūtas solu bērniem. Juglas vidusskola demonstrēja „Bundžas korķīti”, ar kuru var noslēgt skārda bundžas un lietot dzērienu ilgstoši, un „Telpisko elementu” no LED spuldzīšu virtenēm, galdiņa un spoguļiem. Jelgavas Tehnoloģiju vidusskola aizstāvēja savus produktus: ”Spēka batoniņu” jeb veselīgu uztura produktu un ierīci pret zagļiem, kā arī apgaismes ķermeni „Droša nakts”. V.Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzija bija izstrādājusi košļājamu „Vaska zobu prieku” no bišu vaska un propolisa, kas domāts maziem bērniem, kam sāk šķilties zobi, un masāžas paklāju „Katrīna”, kurā linu paklājā iestrādāti pelēkie zirņi. Mūsu, Cēsu 2. vidusskolas komandas, prezentēja „Pogrādi” jeb no ozolkoka darinātu pulksteni, kompasu, zīmuļu turētāju un suvenīru vienlaicīgi, un produktu „Pasīvā mājas dzesēšana” koka jaunbūvēm kā alternatīvu mūsdienu kondicionieriem.
Trīs produkti saņēma īpašas balvas. Divas balvas piešķīra Hipotēku banka kā kredītu produktu realizācijai. Tās saņēma „Telpiskais elements” un „Broccoli – Green Padradise”. „Vaska zobu prieks” saņēma Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras balvu par augstvērtīga un inovatīva produkta izveidi un investoru piesaisti.

Cēsu 2. vidusskola var lepoties ar divām skatītāju simpātiju balvām- „Pogrādis” (attēlā) par labāko un atraktīvāko prezentāciju, bet „Pasīvā mājas dzesēšana” kā viskomercializējamākā ideja.

Dalība projektā bija interesanta, bet grūta. Ikviens piekritīs, ka saskatīt sabiedrības vajadzības un tās risināt ar ierobežotiem resursiem nav viegls uzdevums. Arī saskaņota rīcība un darbs komandā bija īsts izaicinājums. Mēs mācījāmies izveidot inovatīvu vērtību, pielietot savu pieredzi un zināšanas praksē, jo tikai darot un rīkojoties var gūt jaunu pieredzi un saprast savas kļūdas. Mēs esam kļuvuši gudrāki un uzņēmīgāki!

Informāciju sagatavoja:
Cēsu 2. vidusskolas projekta koordinatore
Ilze Simanoviča.
Datums: 2013. gada 13. decembris