A  A  A
Lapas karte






Vai izbaudīji "Cēsis 813" svētkus?
 Skatīt atbildes








Sākums » Aktualitātes » Izglītība » Matemātikas skolotāju konference Cēsīs pulcē vairāk nekā simts dalībnieku

Matemātikas skolotāju konference Cēsīs pulcē vairāk nekā simts dalībnieku

Šī gada 12. un 13.oktobrī Cēsu Valsts ģimnāzijā tika rīkota Latvijas Matemātikas skolotāju apvienības konference (LMSA) „Caur matemātiku uz...”, kurā kopā tika aicināti vairāk nekā simts matemātikas skolotāju no visas Latvijas.

Konferences dalībniekiem sirsnīgus vārdus veltīja Cēsu Valsts ģimnāzijas direktore Gunta Bērziņa, atzīdama matemātikas skolotāju nozīmīgo ieguldījumu skolēnu personības attīstībā. LMSA prezidente Rudīte Andersone sveica visus klātesošos pedagogus un aicināja baudīt gan Cēsu skaistumu, gan gūt pieredzi no Cēsu pedagogiem savā darbā.

Cēsu novada pašvaldības vadītājs Jānis Rozenbergs virtuāli iepazīstināja skolotājus ar Cēsu skaistākajām vietām, paveiktajiem un iecerētajiem darbiem Cēsu attīstībā.

Konferencē uzstājās dažādu jomu pārstāvji. Kā pirmais savā pieredzē dalījās apzinātības pasniedzējs Ansis Stabingis, kurš aicināja visus aizdomāties par prasmju un iemaņu kontroli, stresa kontroli, laika plānošanu, savu apzinātību, gribasspēku un stresa vadīšanu. Aicināja visus savus resursus izmantot šeit un tagad, jo pagātni mēs vairs nevaram ietekmēt.

Vēl savā pieredzē dalījās Latvijas Universitātes Starpnozaru inovācijas centra pārstāves Līga Čakāne un Ilze France, uzsvērdamas, ka skolotājiem, plānojot stundu, ļoti jāpiedomā pie jēgpilnu uzdevumu izveides un stundas konstrukcijas kopumā.

Pēc lekcijām konferences dalībniekiem tika piedāvāta kultūras programma. Bija iespēja apmeklēt Cēsu ordeņpili, Viduslaiku pili, Vidzemes koncertzāli „Cēsis” un Cēsu bibliotēku. Vakars tika noslēgts ar Latvju dančiem.

Konferences otrās dienas rītu atklāja Latvijas Universitātes Pedagoģijas zinātniskā institūta darbinieks Manuels Fernandezs, kurš uzsvēra, ka matemātikas mācību procesā jādomā par skolēnu morālajiem ieradumiem un tikumiem. Manuels Fernandezs piedāvāja pētījumu par personības audzināšanu uzsverot, ka ar zināšanām dzīvē vien nepietiek. Runājot par personības attīstības programmām, jāskatās nevis no skatu punkta, kā bērns var sasniegt labākus rezultātus, bet kā bērns kļūst par labāku cilvēku.
Turpmākajā dienas gaitā tika piedāvāts – darbs darbnīcās. Tika piedāvātas četras darbnīcas. Cēsu Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāja Inese Lazdiņa piedāvāja darboties darbnīcā: ”Caur matemātiku uz mūziku un sportu”, kurā varēja līdzdarboties ar nošu ilgumiem, sadalot taktīs doto melodiju, kā arī uzzināt par Zelta griezumu komponistu darbos. Cēsu Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotājas Lailas Ruķes audzēkņi piedāvāja darboties darbnīcā: ”Caur matemātiku uz mākslu”’, kurā, izmantojot noteiktas ģeometriskas figūras, veicot ģeometriskus pārveidojumus, iespējams pārliecināties, ka matemātika ir izmantojama mākslas jomas priekšmetos.

Cēsu 2.pamatskolas skolotājas Gita Vītoliņa un Ingrīda Brizga piedāvāja darboties darbnīcā: ”Uzdevumi, kuri veicina domāšanu”, uzsverot domāt par jēgpilnu uzdevumu izveidi, zināšanu konstruēšanu un mācīšanos iedziļinoties. Savukārt Priekuļu tehnikuma matemātikas skolotāja Dace Brakša piedāvāja darbnīcu: ”Kā es mēģinu iemānīt matemātiku?” Skolotāja dalījās pieredzē kā var ieinteresēt audzēkņus uz matemātikas stundām ierasties ar mācību piederumiem, rosināt skolēnus aktīvi darboties stundās, nostiprināt pamatzināšanas, dažādot uzdevumu pasniegšanu un iegūt atgriezenisko saiti. Konferences dalībnieki atzinīgi novērtēja darbnīcās iegūtās atziņas, kuras varēs izmantot, plānojot savas matemātikas stundas.

Publicēšanas datums: 2018. gada 22. oktobris  

Pievienot komentāru

Twitter Facebook Draugiem cesis.lv Pieslēgties un komentēt ar


Printēt