Noskaidroti inovatīvākie labās prakses piemēri Cēsu novada skolās

Trešdien, 9. aprīlī, Cēsu pilsētas Pastariņa sākumskolā noslēdzās Cēsu novada skolotāju konkurss „Inovatīvs labās prakses piemērs”, lai apzinātu un popularizētu inovācijas izglītības jomā un veicinātu jaunu ideju ieviešanu. Konkursa galveno balvu ieguva Cēsu Valsts ģimnāzijas skolotāju kolektīvs (Sarmīte Dreijalte, Agrita Bartušēvica, Inita Kriškāne, Reinis Lazdiņš, Ilmārs Siliņš) inovācija „Valsts ģimnāziju dabaszinātņu dienas konkurss”. Trešdien, 9. aprīlī, Cēsu pilsētas Pastariņa sākumskolā noslēdzās Cēsu novada skolotāju konkurss „Inovatīvs labās prakses piemērs”, lai apzinātu un popularizētu inovācijas izglītības jomā un veicinātu jaunu ideju ieviešanu. Konkursa galveno balvu ieguva Cēsu Valsts ģimnāzijas skolotāju kolektīvs (Sarmīte Dreijalte, Agrita Bartušēvica, Inita Kriškāne, Reinis Lazdiņš, Ilmārs Siliņš) inovācija „Valsts ģimnāziju dabaszinātņu dienas konkurss”.

Konkursa veicināšanas balvu saņēma Cēsu 2. vidusskolas inovācija „Ārpusstundu pasākums - Videokonkurss” (Autori: Olga Kosolapova, Melita Železcova, Lienīte Rogoļeva, Dace Baikovska , Boriss Cibankovs, Ingars Babahins) kā arī Cēsu 2. vakara (maiņu) vidusskolas skolotājas Sarmītes Birziņas inovācija „Jauns mācību priekšmets „Multimēdiju un tīmekļa tehnoloģijas” Cēsu 2.vakara (maiņu) vidusskolas izglītības programmās”.



Konkursa vērtēšanas komisija ieteica izteikt atzinību arī Cēsu 2. vidusskolas inovācijai „…nakts” (Autori: Ineta Lāce – Sējāne, Aija Sīmane, Zita Rainska);
Cēsu pilsētas Pastariņa sākumskolas inovācijai „Avotu ielejas parka resursu izmantošana integrētā brīvdabas pedagoģijas stundā” (Autori: Iveta Daiga, Inga Jurgena, Sandra Klaucāne, Lidija Vilnīte);
Cēsu pilsētas pamatskolas inovācijai„Ķīmijas eksperiments – izziņas darbības veicinātājs formālā, informālā un neformālā izglītībā kā vecāku, skolēnu un skolotāja sadarbības pasākumu kopums” (Autori: Ērika Siliņa, Inese Kukaine).

Izglītības sektorā inovācija var būt, piemēram, jaunas vai ievērojami uzlabotas mācību programmas vai jaunas izglītības programmatūras, jauna vai būtiski uzlabota pedagoģija, jauna pieeja izglītības pakalpojumu izcenojumu noteikšanā vai jauna skolēnu uzņemšanas stratēģija, jauna pieeja darba organizācijai skolotāju vidū vai organizatoriskas izmaiņas administrācijas jomā u.c. Kopumā pieteiktas deviņas inovācijas.

Konkursa uzvarētāju apbalvošana notiks maijā. Labās prakses piemēri tiks publiskoti un izmantoti pedagogu profesionālajā pilnveidē, demonstrējot tos dažādām auditorijām meistarklasēs, pieredzes apmaiņas semināros, konferencēs un citos pasākumos.

Attēlā: Cēsu 2. vidusskolas skolotāju komanda prezentējot inovāciju „Ārpusstundu pasākums - Videokonkurss”