ESF Plus projekts "STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei"

Projekta darbību īstenošanas laiks

2025. gada 1. aprīlis –  2028. gada 31. augusts

Projekta finansējums 

34 009 600 EUR (kopējais attiecināmais finansējums), tai skaitā:

  • 28 908 160 EUR Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums
  • 5 101 440 EUR valsts budžeta finansējums

Projekta numurs

Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001

Projekta specifiskais atbalsta mērķis 

Nodrošināt bērniem un jauniešiem iespēju apmeklēt norises STEM jomā un pilsoniskās līdzdalības jomā, kas sekmē mācību satura sasniedzamo rezultātu un mērķu sasniegšanu, lai mācību procesā dažādotu mācīšanās pieredzi, efektīvāk sasaistītu mācību teoriju ar praksi, veicinātu izpratni par minēto jomu darba tirgus prasībām, radītu interesi par šo jomu apgūšanu un sekmētu turpmāku mācīšanās izvēli minētajās jomās.

Projekta specifiskā atbalsta mērķa grupa 

  • izglītojamie obligātajā pirmsskolas vecumā izglītības iestādēs, kas īsteno pirmsskolas izglītības programmas;  
  • izglītojamie vispārējās izglītības iestādēs, kas īsteno klātienes pamatizglītības un vidējās izglītības programmas; 
  • izglītojamie profesionālās izglītības iestādēs, kas īsteno klātienes vidējās izglītības programmas. 

Projekta atbalstāmās darbības

  1. norišu kataloga izveide un uzturēšana;
  2. norišu plānošana un koordinēšana pašvaldībās un izglītības iestādēs;
  3. norišu apmeklēšana;
  4. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana;
  5. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi par projekta īstenošanu.

Projekta rezultāti

  • izglītojamo īpatsvars, kas piedalījušies norisēs, – vismaz 85 % no projekta mērķa grupas;
  • izglītojamo īpatsvars, kuru vidusskolas starpdisciplinārā kursa "Projekta darbs" izvēli ir ietekmējusi norišu apmeklēšanas pieredze, – vismaz 30 % no izglītojamo kopskaita vidusskolas posmā projektā iesaistītajās vispārējās vidējās izglītības iestādēs;
  • izglītojamo īpatsvars, kuru turpmāko mācīšanās izvēli pēc pamatizglītības un vidējās izglītības ieguves ir ietekmējusi norišu apmeklēšanas pieredze, – vismaz 50 % no izglītojamo kopskaita pamata un vidējās izglītības pakāpē projektā iesaistītajās vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs.

Projekta īstenošanas pamats 

Projekta sadarbības partneri

  • pašvaldības, kas ir pirmsskolu, vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu dibinātājas
  • valsts dibinātas vispārējās un profesionālās izglītības iestādes (tai skaitā koledžas)
  • valsts augstskolu dibinātas akreditētas izglītības iestādes un citu juridisku personu dibinātas akreditētas pirmsskolas, vispārējās un profesionālās izglītības iestādes, kas īsteno Latvijā licencētas vispārējās izglītības programmas pirmsskolas, pamata un vidējās izglītības pakāpē un profesionālās izglītības programmas pamata un vidējās izglītības pakāpē

Kontaktinformācija

Plašākas izglītības pieredzes departamenta direktors

Didzis Poreiters, tālrunis: 67785427, e-pasts: Didzis.Poreiters@viaa.gov.lv

 

Kontaktpersona Cēsu novada pašvaldībā:
Cēsu novada Centrālās administrācijas Izglītības pārvaldes vadītāja palīgs
Dace Bērziņa, t.: 26866855, e-pasts: dace.berzina@cesunovads.lv

 

Īstenojot Cēsu novada domes pieņemto lēmumu ““Par dalību ESF+ projekta “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” jau 2025./2026.m.g.septembrī vairākas izglītības iestādes īstenoja vairākas norises STEM un Pilsoniskās līdzdalības jomā.

Cēsu 2.pamatskolas 9.klases skolēni apmeklēja  AS "Latvijas valsts meži" organizētās nodarbības - Pētījums mežā (starpdisciplinārs temats). Skolēni veica pētījumu mežā, saistot mācības ar reālo dzīvi ģeogrāfijas, bioloģijas, matemātikas un tehnoloģiju priekšmetos. LVM sagatavotajā Rietumvidzemes parauglaukumā Endzeliņi – Dukas skolēniem dabā bija iespēja iejusties mežkopja profesijā, salīdzinot 2 meža nogabalos augošās koksnes daudzumu jeb krāju un analizējot konstatētās atšķirības. Pētnieciskā darba mērķis bija parādīt skolēniem, ka kopjot un retinot mežu, mainās mežaudzei raksturīgie dabas apstākļi, augu sugu sastāvs un koksnes krājas apjoms. Kopšanas rezultātā veidojas labvēlīgāka vide koku augšanai. Tāpat skolēni izpētīja un salīdzināja bioloģisko daudzveidību abu nogabalu zemsedzē. Pētījuma gaitā skolēni veica mērījumus ar dažādiem mērinstrumentiem, fotoattēlos dokumentēja zemsedzes augu sugas, kā arī izmantoja LVM kartes aplikāciju, lai orientētos parauglaukumā un iegūtu pētījumam nepieciešamo papildinformāciju. 

Pētījuma veikšanai skolēniem ir izstrādātas darba lapas, instrukcijas, kā arī bezmaksas metodiskais līdzeklis skolotājiem. Projekta ietvaros norisi vada AS “Latvijas valsts meži” pārstāvis. Plašāk ŠEIT.

Cēsu Pilsētas vidusskolas  11.a un 12.a klase piedalījās DrKT īstenotānorisē  Propagandas māksla (Pilsoniskās līdzdalības joma) jaunieši apguva, kā atpazīt un analizēt propagandas izpausmes, kā arī, strādājot grupās, paši izveidoja savus piemērus. Skolēniem bija iespēja radoši izprast, kā informācija var ietekmēt sabiedrību. Plašāk ŠEIT.

Jaunpiebalgas vidusskolas 8. un 9.klase iepazina SIA “Siguldas saldējums” īstenoto norisi “Piena izmantošana saldējuma gatavošanā” uzzināja saldējuma rašanās vēsturi un dažādus rekordus, piedalījās aveņu saldējuma gatavošanā, pasniegšanā un degustēšanā. Garšoja lieliski! Bija iespēja arī salīdzināt dažādus saldējuma izstrādājumus, strādājot pāros. Foto ŠEIT.

Zaubes pamatskolas 3.klases skolēni Dabas aizsardzības pārvaldes Gaujas Nacionālajā parkā Līgatnes dabas takās iepazina dzīvo organismu dzīvošanai nepieciešamos apstākļus un pārmaiņas, kas notiek ar dzīvajiem organismiem, tiem augot un attīstoties norisē “Dzīvnieku barības šķīvji”. Plašāk ŠEIT.

Norises tiek īstenotas ar Eiropas Sociālā fonda Plus projekta Nr.4.2.2.1/1/25/I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” atbalstu

 

Lidzfinanse_ES_NAP_2027