A  A  A
Lapas karte






Vai atbalsti administratīvi teritoriālo reformu?
 Skatīt atbildes








Sākums » Aktualitātes » Pašvaldība » No septembra tiks sākta reģionālā maršrutu tīkla tarifu vienādošana visā Latvijas teritorijā

No septembra tiks sākta reģionālā maršrutu tīkla tarifu vienādošana visā Latvijas teritorijā

Pildot valdības deklarācijā izvirzītās prasības – pilnveidot pasažieru pārvadājumu sistēmu, Autotransporta direkcija uzsākusi pakāpenisku reģionālo maršrutu tarifu izlīdzināšanu. Plānots, ka tarifu politika visā valstī tiks vienādota trīs gadu laikā, un pirmās izmaiņas tiks ieviestas šā gada septembrī. Ieviešot vienotu tarifu aprēķināšanas metodiku, iedzīvotāji par braucienu sabiedriskajā transportā – reģionālo maršrutu autobusos – maksās pēc vienādiem principiem, kā arī būs iespējams izstrādāt lojalitātes programmas, lai regulārie pasažieri par braucienu maksātu lētāk. Pašreizējie tarifi ir atšķirīgi katrā reģionā, tādēļ paredzams, ka to izlīdzināšanas procesā atsevišķos novados biļetes cena samazināsies, citos – paliks nemainīga vai nedaudz palielināsies.

Pēdējo gadu laikā Vidzemes reģionā braukšanas maksa bijusi augstāka nekā cituviet Latvijā, tādēļ plānots, ka nelielu cenu kāpumu izjutīs tikai atsevišķu teritoriju iedzīvotāji, piemēram, Madonas un Valkas novadu centros, bijušajā Cēsu rajonā. Autobusa biļetes cena pieaugs no pieciem līdz 15 eiro centiem. Cēsu pilsētā, Alūksnē un Gulbenē autobusa biļetes cena nemainīsies. Lielākajā daļā Vidzemes reģiona teritorijas, braucot garākas distances, braukšanas maksa samazināsies. Tarifu izlīdzināšana būs īpaši izdevīga iedzīvotājiem, kuri sabiedrisko transportu izmanto ikdienā, jo, iegādājoties abonenta biļeti, liela daļa pasažieru par braucienu maksās mazāk nekā patlaban.

Paredzams, ka cenas pieaugs reģionos, kur esošo pārvadātāju braukšanas maksa ir būtiski zemāka par vidējo tarifu valstī. Vietās, kur tarifu izlīdzināšanas rezultātā braukšanas maksa paaugstināsies, sadārdzinājums pārsvarā būs no pieciem līdz 15 eiro centiem, izņemot minimālās braukšanas maksas posmus, savukārt garākā distancē maksa par braucienu samazināsies.

“Vienotas braukšanas maksas ieviešana ir viena no galvenajām prioritātēm nākamo trīs gadu laikā. Vienota tarifu izveide pasažieriem sniegs gan tūlītējus ieguvumus, gan arī papildu labumus ilgtermiņā, jo regulārajiem pasažieriem būs iespēja maksāt par braucienu lētāk, iegādājoties abonementa biļetes, savukārt tiem, kuriem no vienas pilsētas uz otru ērtāk tikt ar vilcienu, bet pēc tam no dzelzceļa stacijas līdz mājām – ar autobusu, būs iespēja iegādāties vienu biļeti visam braucienam. Mēs esam paveikuši lielu darbu, dodoties pie Latvijas pašvaldībām skaidrot, kā jaunā tarifu aprēķināšanas politika ietekmēs viņu teritorijas iedzīvotājus, kā arī kopīgi rast piemērotāko variantu vienotu tarifu ieviešanai konkrētā reģionā. Tāpat esam vērsušies pie pašvaldībām ar lūgumu apzināt skolēnu maršrutus, lai izvērtētu, cik lielā mērā tie pārklājas ar regulāro pasažieru pārvadātāju maršrutiem. Iegūstot attiecīgo informāciju, varēsim spriest par iespējām pielāgot atsevišķus reisus vai maršrutus skolēnu vajadzībām un izstrādāt speciālas atlaižu programmas,” uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Vienoto braukšanas tarifu plānots veidot divās daļās – braucienam līdz 33 kilometriem vidējā maksa par katru brauciena kilometru būs 0,0569 eiro, bet, braucot ar sabiedrisko transportu garākos ceļa posmos, biļetes cena tiks aprēķināta pēc formulas 0,71 eiro plus 0,0356 eiro par katru nobraukto kilometru. Savukārt minimālo braukšanas maksu plānots diferencēt atkarībā no attīstības centra līmeņa – galvaspilsētā minimālā braukšanas maksa nebūs mazāka par 0,80 eiro; republikas nozīmes pilsētās – 0,60 eiro, reģionālās nozīmes centros – 0,50 eiro, pārējā valsts teritorijā – 0,40 eiro. Reģionos, kur jau vēsturiski minimālā braukšanas maksa bijusi ļoti zema, ir panākta vienošanās ar pašvaldībām par starpposma ieviešanu minimālās braukšanas maksas vienādošanā.

Šobrīd reģionālo autobusu maršrutu pārvadājumos ir 24 dažādi braukšanas tarifi un dažādi biļešu cenu noteikšanas principi. Esošie tarifi atšķiras ne tikai reģionālās nozīmes pārvadātāju starpā, bet arī vienam pārvadātājam dažādās teritorijās. Šāda kārtība nav efektīva un ilgtspējīga, jo tā ir sarežģīta ne tikai pašiem pakalpojumu sniedzējiem, bet arī nevienlīdzīga attiecībā pret pasažieriem.

Arī turpmāk pirmsskolas vecuma bērni, bāreņi, bez vecāku gādības palikušie bērni, personas ar invaliditāti, politiski represētie un nacionālās pretošanās kustības dalībnieki sabiedriskā transporta pakalpojumus varēs izmantot bez maksas. Autotransporta direkcija atgādinām, ka attiecīgajām personu grupām, braucot sabiedriskajā transportā, ir jāņem biļetes ar nulles vērtību.


Papildu informācijai:
Zane Plone,
VSIA Autotransporta direkcija
Komunikācijas speciāliste

Publicēšanas datums: 2015. gada 28. jūlijs  

Pievienot komentāru

Twitter Facebook Draugiem cesis.lv Pieslēgties un komentēt ar


Printēt